سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هادرباد * روستایی در شرق شهرستان بیرجند * HADERBAD

برنامه پنج ساله روستای هادرباد (توسط دهیاری)
به منظوربرنامه ریزی صحیح جهت توسعه همه جانبه روستا تهیه برنامه پنج ساله روستا، لازم وضروری است که باید با توجه به بررسی مسائل و مشکلات تهیه شود وبا توجه به لزوم تهیه برنامه پنج ساله  توسعه روستای، دهیاری هادرباد مشکلات موجود روستا را بررسی و به ترتیب اولویت در قالب یک برنامه 5 ساله ارائه نموده است که مشکلات روستا در جدول زیر مطرح شده است.
1-احداث ساختمان دهیاری
2-احداث دیوار ساحلی
3-تامین آب شرب روستا
4-تعریض معابر روستا
5-احداث سرویس بهداشتی
6-اجرای طرح فاضلاب


[ سه شنبه 86/11/2 ] [ 12:39 صبح ] [ هادرباد * حسن hassan ]

نظر

طرح پیش بینی شده سال 86
از 105 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده برای سال 86 ف مبلغ 5/79 میلیون ریال اعتبار عمرانی است که برای احداث ساختمان دهیاری پیش بینی شده است.
احداث ساختمان دهیاری
ساختمان دهیاری برای حفظ ونگهداری از وسالیل وتجهیزات  دهیاری ونیز افزایش وتسریع در انجام امور مردم ضروری است . بنا براین در صورتی که امکان استفاده از ساختمان دهداری سابق ، شورای اسلامی ومانند ان وجود نداشته باشد ، دهیاری می تواند در چهار چوب دستور العمل ضوابط ومعیار های طراحی واجرای ساختمان دهیاری موضوع ابلاغیه 110/7959 سال 83 از محل منابع این ردیف ، در امدهای محلی دهیاری و خود یاری اهالی ، اقدام به احداث و یا تکمیل ساختمان دهیاری نماید. که به این منظور 5/79 میلیون ریال پیش بینی می گردد. متاسفا نه  این طرح هم به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشده است. که انشا الله به همت مسولین نظام و همکاریهای لازم آنها  جهت اجرایی شدن طرحهای مزبور اقداماتی صورت گیرد.


[ سه شنبه 86/11/2 ] [ 12:38 صبح ] [ هادرباد * حسن hassan ]

نظر

طرح پیش بینی شده سال 87
از 121 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده برای سال 87 ، مبلغ 6/90 میلیون ریال اعتبار عمرانی است که برای اصلاح و شن ریزی معابر پیش بینی شده است.
اصلاح وشن ریزی معابر
کوچه ها و معابر روستا دارای عرض مناسب نیستندوعبور ومرور وسایل نقلیه در ان امکان پذیر نمی باشد لذا بعضی از معابر روستا باید تعرض گردند علاوه بر این در بعضی از معابر روستا مبلغ 6/90 میلیون ریال پیش بینی شده است.
احداث پارک وفضای سبز
تفریح سالم برای جوانان و افراد خورد کلان لازم وضروری می باشد وفعالیتهای روزمره زندگی حتی اگر خوشایند باشند نمی توانند در در رده تفریح قرار گیرند.
تفریح بیشتر به منظور رفع خستگی روحی ، شادی و انبساط خاطر انجام می پذیردوکمتر دارای قواعد خاصی است . تفریح معمولا در فضاهای باز صورت می گیرد ، پارک ها و زمینهای بازی از جمله مهمترین فضاهای تفریحی هستند . رایج ترین فضایی گذران اوقات فراغت پارک است
علاوه بر ضرورت ایجاد پارک به دلایل فوق یکی از دلایلی که برای مهاجرت از روستا به شهر بر شمرده می شود ، همواره عامل محرومیت بوده است که اغلب مهجران روستایی علاوه بر مشکلات اقتصادی برای تامین معاش ، به محرومیت روستا از امکانات تفریحی و ورزشی و بهداشتی... اشاره می کنند.لذا برای رفع این مشکل مبلغ 1/104 میلیون ریال برای احداث پارک پیش بینی می گردد.



[ سه شنبه 86/11/2 ] [ 12:38 صبح ] [ هادرباد * حسن hassan ]

نظر

طرح پیش بینی شده برای سال 85
در سال 85 اعتباری معادل 8/67 میلیون ریال جهت طرح های عمرانی پیش بینی می گرددکه برای دیوار ساحلی هزینه خواهد شد.
احداث دیوار ساحلی
به علت وجود سیلابهای فصلی و خطر ورود سیل آب به روستا وتخریب منازل که در دهه های گذشته چندین بار این اتفاق افتاده است وموجب خسارت مالی وجانی فراوان در روستا شده است وهمچنین موجب تخریب مزارع وقنات خود روستا شده که اهالی برای آب آشامیدن به روستایی در هفت الی هشت کیلومتری مراجعه می کرده اند با پای پیاده جهت تامین آب شرب.که با احداث دیوار ساحلی در مسیر عبور سیلاب می توان از خسارات و مشکلات فوق جلوگیری کرد که به این منظور 8/67 میلین ریال پیش بینی شده است.  وبدلیل نبود اعتبار هنوز اقدامی صورت نگرفته است.


[ سه شنبه 86/11/2 ] [ 12:38 صبح ] [ هادرباد * حسن hassan ]

نظر

طرح پیش بینی شده سال 89
از 164 میلیون ریال برای سال 89 مبلغ 4/119 میلیون ریال اعتبار عمرانی است که احداث سرویس بهداشتی و کانال کشی معابر پیش بینی شده است.
احداث سرویس بهداشتی
جهت رعایت اصول بهداشتی و پاکیزگی و حفظ محیط زندگی اهالی روستا و لزوم وجود سرویس بهداشتی در معابرعمومی با توجه به اینکه افراد زیادی به این روستا رفت و امد دارند مبلغ 40 میلیون ریال جهت احداث سرویس بهداشتی پیش بینی می گردد. وبه دلیل ضرورت این درطرح با کمک های مردمی در حال اتمام می باشد.
احداث کانال هدایت وجمع اوری آبهای سطحی روستا
به جهت جمع آوری آبهای سطحی ناشی ازباران و جلوگیری از ورود این آبها به داخل منازل ، کانال کشی معابر از از برنامه های دهیاری می باشد برای این طرح مبلغ 4/79 میلیون ریال پیش بینی شده است .



[ سه شنبه 86/11/2 ] [ 12:37 صبح ] [ هادرباد * حسن hassan ]

نظر

::